Dua Si Kecil Yang Comel

Assalamualaikum readers :)

hari ni merupakan hari ke-3 kita sebagai umat Islam menyambut Hari Raya AidilAdha n hari ni juga merupakan semua adik beradik , sedara mara aku masing2 pulang ke perantauan semula setelah 2 hari beraya di Perlis ni...  walaupun raya ke-3 tapi takdak langsung rasa mcm raya... HAHA... Aku pun hari pertama ja pakai baju kurung , raya selepas2 tu pakai mcm hari biasa ja... :D

Actually , bukan yg tu aku nak cerita hari ni.. tapi nak cerita pasal Dua Si Kecil Yang Comel... siapakah depa tu ? haa , depa tu anak sepupu aku , atau lebih senang , anak sedara aku lah :))
Dua orang si kecil yang sangat comel.. pi mana2 pun mesti orang akan cakap "ya Allah comelnya.. Ya Allah putihnyaa... Ya Allah ikut muka babah dia.."   si kakak umur 2 tahun n si adik baru 1 tahun ... tp dua2 dah cerdik... manja sungguh dengan aku...

haa , ni si kakak..Putri Assyanur Ibtisam Mohd Azlan... comel kan ? comel kann ? :D
tadi sebelum balik rumah dia , dia cakap kat aku " bye , kakak nak balik dah.. nanti pi rumah kakak tau.. take care , nanti sampai rumah kakak telefon nah... InsyaAllah , Assalamualaikum.. jangan lupa pi rumah kakak"  Ya Allah , petahnya dia bercakap.. mengalahkan aku :D

okay , ni si adik pulak.. Putri NurAlya Umairah Mohd Azlan... Comel kan ? Putih kan ? haha... tengok babah dia lah... kalau nak ikut keluarga kami memang tak lah kan.. semua kulit melayu asli punyaaa :D
Angah , Mak Ngah harap Angah cepat sembuh... harap2 nanti bila Mak Ngah pi sana , parut dimuka Angah hilang ehh sayang ? hehe.. tak comel lah nanti kalau berparut-parut...


tapi yg sedihnya tu , balik kali ni si adik meragam ja kerjanya... tak berapa mau sangat dengan orang... maybe sebab dia kena demam campak kot tu yg kerja nak merengek ja... nampak orang pun dah buat muka masam.. selalu tu ceria ja.. Ya Allah kesiannya tengok dia tadi sebelum balik Kulim... makin teruk muka dia... kalau kita yg besaq ni kena lain lah jugak , ni budak kecik yg masih taktau apa2... takpalah , just boleh doakan dia supaya sempat sembuh jaa... Aminn...

Okay , yg tu ja la cerita aku untuk hari ni :D
memang tak berapa menarik , tp bagi aku bila dapat bercerita tentang depa dua orang ni , aku rasa syok sangat... dapat jugak lah mengubati rindu aku kat depa ni ;)




Tadi jumpa Dia , walaupun sekejap , dapat jugaklah kurangkan rindu dalam hati ini... take care awak ! :*


No comments: